In der kleinen Reihe „AVKB-Edition“ sollen zusätzlich einige vergriffene oder schwer zugängliche Texte, Monographien und Bibliographien zusammengeführt und als Nachdrucke in gebundener Buchform zur Verfügung gestellt werden.

Ich selbst bin als Händler zudem stets auf der Suche nach geeigneten Büchern und Bibliotheken aus dem genannten Themenspektrum.


E-Mail-Empfehlung

Empfehlen Sie diesen Artikel per E-Mail. Geben Sie dazu einfach die E-Mail-Adresse des Empfängers ein.

: *
: *

ASHER,J., Polarity and Change in 1 Corinthians 15. Tübingen 2000.

Umschlag

ASHER, Jeffrey R.,

Polarity and Change in 1 Corinthians 15. A Study of Metaphysics, Rhetoric, and Resurrection. 1. Aufl. Tübingen, Mohr Siebeck, 2000.

24 x 16 cm. XII, 250 S. Leinen. (Hermeneutische Untersuchungen zur Theologie, 42). ISBN 9783161474118.

Jeffrey R. Asher examines the themes of polarity and change in Paul’s argument in 1 Corinthians 15:35-57. He demonstrates that Paul uses a didactic method of argumentation to demonstrate to some of the Corinthians that there will be a resurrection of the dead. Given the nature of Paul’s argument, it is quite likely that certain members of the Corinthian church denied the doctrine of the resurrection of the dead because they believed that it is impossible for a terrestrial body to be raised to the celestial realm. In addition they considered the two cosmic realms to constitute a polarity. Using a didactic method of accommodation in verses 35-49, Paul demonstrates to these Corinthian intellectuals that the doctrine of the resurrection complies with the polarity that exists between the celestial and terrestrial realms. In verses 50-57, he corrects their false conclusion regarding the resurrection by showing that the body will be changed to conform with the strictures of heavenly existence.

Bestellnummer: 1412VB

Gebundener Ladenpreis: EUR 119,-- 


Klaus Breinlich Antiquariat Politikwissenschaft Buchhandlung Deutschland Sammler

Ich lade Sie ein, in meinem Angebot moderner wissenschaftlicher Veröffentlichungen und Alter Drucke zu stöbern, online oder in den gedruckten Katalogen.