Sammeln ist ein Grundtrieb der menschlichen Natur und Büchersammeln eine der edelsten unter den Sammelleidenschaften

Die thematische Bandbreite meines Antiquariats umfasst die Geschichte und Landeskunde von der Antike bis zur aktuellen Zeitgeschichte, die Vielfalt der Rechtswissenschaft und Rechtsgeschichte, der Politikwissenschaft und politischen Ideengeschichte, der Wirtschaftswissenschaften, der Soziologie, Sozialphilosophie und Wissenschaftsgeschichte.


JENOTT,L., Jewish and Christian Cosmogony in Late Antiquity. 2013.

Umschlag

JENOTT, Lance, Sarit KATTAN GRIBETZ (Hrsg.),

Jewish and Christian Cosmogony in Late Antiquity. 1. Aufl. Mohr Siebeck, 2013.

17 x 23 cm. X, 336 S. Leinen. (Texts and Studies in Ancient Judaism, 155). ISBN 9783161519932.

The authors of this collection of essays explore different ways that ancient Jews and Christians understood the world´s creation and how this understanding shaped their world. The volume places discussions of cosmogony not only within the contexts of biblical hermeneutics and the politics of interpretation, but more broadly within the diverse realms of ancient life. The authors demonstrate how beliefs about Creation played an important role in constructing rituals, pedagogy, ethics, geography, and anthropology. A biblically-based tradition shared by Jews and Christians, the Creation story serves as a fruitful point of departure for this collection of studies about these communities, their interactions, and their overlapping and competing conceptions of the world. Contributors: Mika Ahuvia, Yair Furstenberg, Lance Jenott, Sarit Kattan Gribetz, Gwynn Kessler, Alex Kocar, Naomi Koltun-Fromm, Richard A. Layton, Ophir Münz-Manor, Maren R. Niehoff, Tuomas Rasimus, Geoffrey Smith, James C. VanderKam, Christian Wildberg

Bestellnummer: 2523VB

Gebundener Ladenpreis: EUR 134,-- 


Landeskunde Grafiken Verlag Klaus Breinlich Wirtschaftswissenschaft Booklooker

Ich lade Sie ein, in meinem Angebot moderner wissenschaftlicher Veröffentlichungen und Alter Drucke zu stöbern, online oder in den gedruckten Katalogen.