Ich selbst bin als Händler zudem stets auf der Suche nach geeigneten Büchern und Bibliotheken aus dem genannten Themenspektrum.

Das Angebot soll Gelehrte und Rechtsanwälte ebenso ansprechen wie wissenschaftlich interessierte Laien, es soll den wissenschaftlichen Bibliotheken eine ebenso attraktive Anlaufstelle sein wie den passionierten Privatsammlern und Bibliophilen.


E-Mail-Empfehlung

Empfehlen Sie diesen Artikel per E-Mail. Geben Sie dazu einfach die E-Mail-Adresse des Empfängers ein.

: *
: *

POULSEN,F., God, His Servant, and the Nations in Isaiah 42:1-9. Tübingen 2014.

Umschlag

POULSEN, Frederik,

God, His Servant, and the Nations in Isaiah 42:1-9. Biblical Theological Reflections after Brevard S. Childs and Hans Hübner. 1. Aufl. Tübingen, Mohr Siebeck, 2014.

16 x 23 cm. XIV, 269 S. Fadenbindung. (Forschungen zum Alten Testament. 2. Reihe, 73). ISBN 9783161536366.

Frederik Poulsen investigates the role of the Old Testament in biblical theology. Analyzing the works of Brevard Childs and Hans Hübner, he addresses main issues regarding the different versions of the Old Testament (the Hebrew Bible and the Greek Septuagint) and the significance of the New Testament’s use of the Old. The author explores the interpretative implications of these issues by focusing extensively on Isaiah 42:1-9. The Hebrew version as such is ambiguous regarding the servant figure being portrayed, his identity, and his task. The Septuagint renders several key terms and statements differently and the reception of the passage in the New Testament reveals a manifold of diverse interpretations. Common to all versions is the servant’s role as a mediator between God and the nations. Frederik Poulsen shows that this central task is constantly being reapplied to new servant figures.

Bestellnummer: 2898VB

Gebundener Ladenpreis: EUR 104,-- 


Geschichte Frankfurt Antike Sozialphilosophie Antiquariat und Verlag Klaus Breinlich Warenkorb

Ich lade Sie ein, in meinem Angebot moderner wissenschaftlicher Veröffentlichungen und Alter Drucke zu stöbern, online oder in den gedruckten Katalogen.