Sammeln ist ein Grundtrieb der menschlichen Natur und Büchersammeln eine der edelsten unter den Sammelleidenschaften

Die thematische Bandbreite meines Antiquariats umfasst die Geschichte und Landeskunde von der Antike bis zur aktuellen Zeitgeschichte, die Vielfalt der Rechtswissenschaft und Rechtsgeschichte, der Politikwissenschaft und politischen Ideengeschichte, der Wirtschaftswissenschaften, der Soziologie, Sozialphilosophie und Wissenschaftsgeschichte.


E-Mail-Empfehlung

Empfehlen Sie diesen Artikel per E-Mail. Geben Sie dazu einfach die E-Mail-Adresse des Empfängers ein.

: *
: *

SWARTZ,M., The Mechanics of Providence. 2018.

Umschlag

SWARTZ, Michael D.,

The Mechanics of Providence. The Workings of Ancient Jewish Magic and Mysticism. 1. Aufl. Mohr Siebeck, 2018.

17 x 23 cm. XVI, 333 S. Leinen. (Texts and Studies in Ancient Judaism, 172). ISBN 9783161550027.

The phenomena we call magic and mysticism had a profound effect on the shaping of Judaism in late antiquity. In this volume, Michael D. Swartz offers a wide-ranging study of the purposes, world-views, ritual dynamics, literary forms, and social settings of ancient Jewish magic and mysticism and their function in religion and history. Based on the author’s studies over the past few decades, he proposes innovative methods for the study of these two phenomena. The author focuses especially on the rituals of early Jewish magic and mysticism, their social contexts, and the textual dimension of this complex literature. He also offers introductions to these phenomena. Michael D. Swartz argues that the authors of these texts employed intricate technologies, literary and artistic forms, and physical practices to negotiate between the values and world-views of their cultures and the texture of everyday life.

Bestellnummer: 3194VB

Gebundener Ladenpreis: EUR 159,-- 


finden Frankfurt Schweiz Wirtschaftswissenschaft Antiquariat Webshop

Ich lade Sie ein, in meinem Angebot moderner wissenschaftlicher Veröffentlichungen und Alter Drucke zu stöbern, online oder in den gedruckten Katalogen.