Wir freuen uns auf Ihre Bestellungen, Ihre Anfragen, Ihre Anregungen oder auf Ihre Angebote.

Ich lade Sie ein, in meinem Angebot moderner wissenschaftlicher Veröffentlichungen und Alter Drucke zu stöbern, online oder in den gedruckten Katalogen.


E-Mail-Empfehlung

Empfehlen Sie diesen Artikel per E-Mail. Geben Sie dazu einfach die E-Mail-Adresse des Empfängers ein.

: *
: *

EHRLICH,C., Purity, Holiness, and Identity in Judaism and Christianity. 2013.

Umschlag

EHRLICH, Carl S., Anders RUNESSON, Eileen SCHULLER (Hrsg.),

Purity, Holiness, and Identity in Judaism and Christianity. Essays in Memory of Susan Haber. 1. Aufl. Mohr Siebeck, 2013.

17 x 23 cm. X, 313 S. Leinen. (Wissenschaftliche Untersuchungen zum Neuen Testament, 305). ISBN 9783161525476.

Susan Haber (1957-2006) was a graduate of York University (B.A.) and McMaster University (M.A.). At the time of her death, she was working on a doctorate from McMaster University, having already published articles on the Hebrew Bible, early Judaism, and early Christianity. The present volume consists of contributions by her teachers, friends, and colleagues in memory of a brilliant scholar. The essays deal with issues of central concern to the theologies of Judaism and Christianity: purity, holiness, and identity. Although it is not necessarily explicitly stated, the juxtaposition of these essays dealing with areas of mutual theological concern to Judaism and Christianity implicitly lays the groundwork for interreligious dialog and understanding.

Contributors:

Ehud Ben Zvi, Yedida Eisenstadt, Eric Grossman, Philip Harland, Thomas Kazen, Martin I. Lockshin, Steve Mason, Adele Reinhartz, Anders Runesson, Eileen Schuller, Baruch J. Schwartz, David Seed, Lily Vuong, Cecilia Wassen, Stephen Westerholm

Bestellnummer: 2617VB

Gebundener Ladenpreis: EUR 149,-- 


Soziologie Rechtswissenschaft Klaus Breinlich Buchshop Bibliothek Politikwissenschaft

Ich lade Sie ein, in meinem Angebot moderner wissenschaftlicher Veröffentlichungen und Alter Drucke zu stöbern, online oder in den gedruckten Katalogen.